Na lang wikken en wegen toch besloten mijn passat, 2.0 TDI 140 PK (Common rail) te zippen.
Erg argwanend liet ik de auto achter en vol verwachting haalde ik deze naar een paar uurtjes weer op.
De passat is niet de traagste dus in mijn dromen zou het een feest moeten worden. Helaas. De eerste paar kilometers waren niet in lijn met mijn dromen. Ff de motor laten inleren werd er vertelt. Tuurlijk, want een kritische bereider ben ik.
Echter na een paar kleine tripjes werd het steeds leuker. Onderin is ook deze common rail traag tov de vorige type VW blokken (met pompverstuivers) maar je merkte dat ie sneller oppakte. Iets voorbij de 2200 toeren was het helemaal gillen. Met de sleurhut achter de wagen is het helemaal lachen. De belgische ardennen, franse alpen. met 2000 toeren in de cruise, geen centje pijn. En dat was voor het tunen zeker anders kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Ik ben dan ook super verbaast en giga content wat de Zippers met de passat hebben gedaan. Ik kan het iedereeen aanraden. Deze inverstering verdient zich zeker terug. Niet alleen door nog meer rijplezier maar ook het verbruik is fors minder en ook dat is niet te geloven maar echt waar. In mijn geval voorheen 1000 km op 1 tank en nu 1200.
Gr.
Richard
Bekijk de specificaties van de Volkswagen Passat 2.0 TDI 140 pk B6 (2005-2010)