Heb afgelopen woensdag (2 juli) mijn 308 laten chippen.
De eerste dag was ik niet zo onder de indruk. Vermogen en koppel kwamen er niet echt uit. De vrijdag daarop was het geheel anders. De hernemingen in de 5e versnelling waren super. Dit bracht mij ertoe om eens te kijken met een collega hoe snel de auto nu eigenlijk wel was.
9 seconden van 0-100km/h
10.5 seconden van 80 tot 120km/h in zijn 5
5 seconden van 100 tot 120km/h in zijn 5
Vandaag 8 juli naar dezelfde rollenbank geweest waar ik mijn standaard vermogen heb laten meten wegens ander luchtfilter (K&N). Ik kan een ieder meedelen dat wat er op deze site aan vermogen staat met inachtname van de aandrijfverliezen waar wordt gemaakt.
Qua verbruik durf ik nog niets zinnigs te zeggen. De kick van het "wegspuiten" zonder terugschakelen is nog te leuk en ik heb het idee dat de verbruiks meter in de auto nog even moet "wennen". Wat ik wel kan vertellen dat met tegen wind ik eerst een verbruik van rond de 7 l/100km had en nu is dit rond de 6l/100km.
Deze tuning heeft mij helemaal gegeven waar ik hem voor heb laten tunen. Dik koppel in de lage toeren (1700 - 2500rpm) en krachtig boven de 3000rpm.
Een 2.0HDi voor de prijs van een 1.6HDi?
ZIPTUNING maakt het waar.
Bekijk de specificaties van de Peugeot 308 1.6 HDiF 109 pk Ph1 (2007-2011)