Heren,
Jullie hebben goed werk verricht, de wagen is een kanon.
Een beetje snel door mijn winter banden heen, maar ja, fun mag geld kosten.
Mijn wagen is van Juli 2008 en heb hem gelijk laten tunen.
De boordcomputer heeft een verborgen menu, in dit menu is ook een acceleratie meter aanwezig. Als je stil staat geeft hij knipperend "klaar" aan. Zodra de wielen beginnen te rollen start de seconden meter, zodra je de 100Km/h haalt stop t de stopwatch.
De test op 2 manieren uitgevoerd:
Vanuit stilstand rem los en vol gas, gemeten resultaten liggen tussen de 6.7 en 7.0 seconden.
Voet op de rem, gas geven en dan los laten, best gemeten tijd 6.35 sec 0-100Km/h. Waanzinnig snel voor zo`n auto.
(nog steeds verlies met wielspin, ESP off anders houdt de wagen in met wielspin)
Met de stopwatch 80-120 Km/h 4.5 sec.
Dit alles door het waanzinnige koppel. In het voorjaar met de nieuwe velgen en banden een nieuwe test, hopelijk dan geen wiel spin. (velgen: Eta Beta Tettsut achter 275/35R20, voor 245/40R20.
Tevens nieuwe uitlaat van Blastin Bob`s.
Wel een opmerking: prestatie hangt af van weertype, ook het geluid van de motor kan totaal anders zijn. Bij koud droog weer hoor je de motor amper, indien de lucht zeer vochtig is dan af en toe het gevoel dat er een oude diesel onder de kap ligt, beduidend meer diesel geluid.
Ik maak behoorlijk wat KM en ben overal dik tevreden over deze auto, het is een fantastische reiswagen. Oh ja, topsnelheid op de teller 240-245 Km/h.
Of de wagen zuiniger is, uuuuuuuhhh.........?
Voor de zakelijke rijder echt een aanrader, daarnaast altijd bekijks door zijn stoere en tegelijkertijd chique design.
Bekijk de specificaties van de Chrysler 300C 3.0 CRD 218 pk (2004-2011)