close
loader
  • Bekijk extra vermogen
Bekijk extra vermogen

BMW 5 series 5.0 M5 507 pk E60 (2003-2010) Ervaring

Sven van Hulst



Rij impressie met BMW M5 Al weer een jaar en drie maanden geleden werd ik de trotse eigenaar van een nieuwe BMW M5. M ijn naam is Sven van Hulst van Race-incentive. Na eenmaal de auto in een week tijd over de 2000 km te hebben gereden mocht ik naar Duitsland. Tja wat zal ik zeggen. De omstandigheden waren droog en de weg rustig. Een ideale manier om jezelf eens lekker uit te leven. Of te wel 507 pk aan het werk zetten en zelf lekker genieten. Het genot ging op de klok 270 km/h. Niet slecht voor een eerste keer maar bij 275 km/h wat is dat nou?? Het leek wel of er een parachute uitging. De begrenzer deed zijn werk goed maar een gewone Porsche 997 Carrera 2 moest ik laten gaan terwijl ik sneller kon accelereren. De nodige emotionele gevoelens kon ik wel uiten op dit moment. Eenmaal terug in Nederland later die dag ben ik maar eens gaan zoeken op het internet wat er voor mogelijkheden waren. Bij Top gear was gezegd dat deze auto 200 MPH (330 KM/H) moest kunnen halen. Op naar Ziptuning!!! Door de telefoon uitgelegd in welke situatie ik was beland en naar deskundig advies werd er besloten dat ik eerst 5000 km moest hebben gereden alvorens ik mocht langskomen. Bij 5027 km stond ik dan ook op de stoep. Ik wist dat met een geblazen motor er veel mogelijk was maar met en V10 ??? Er werd gelachen toen ik zei dat het waarschijnlijk niet eens merkbaar zou zijn. “wacht maar af” klonk er vanuit de werkplaats. Eenmaal lekker zittend aan een kopje koffie werd er uitgelegd wat ze aan het doen waren. Kort gezegd kwam het er op neer dat BMW de motor veilig afstelt zodat alle RON benzine of het nou 91, 95 of 98 is, goed moeten zijn voor de motor zodat deze kan performen. Maar nu was het voortaan beter om alleen nog maar 98 te tanken. De motor zou maximaal afgesteld worden. Het effect van 507 naar 547 PK en van 400 naar 430 pk in de rustige stand. Vanuit mijn race ervaring weet ik dat motormanagement kan werken maar bij een normale productiewagen had ik daar wat twijfels bij. Na een goed uur zeiden ze “gaat u mee voor de proefrit”. Op het industrieterrein voelde ik dat hij wat soepeler trok. Een klein driftje was dan ook het gevolg. Na twee weken had ik weer de kans om Duitsland in te gaan en wel de A 57 bij Goch een altijd rustige weg voor de eerst 50 KM. Eenmaal Duitsland in ging de M mode weer aan en daar ging. Ja hij is sneller naar de 200 KM/h en nu weer verder.... bij de 275 KM/H blijft de parachute in de achterbak. Wat al 300 en shit er komt iets naar links. Gelukkig weer opzij weer dat gas in en wat een versnelling. 310, 320, 325, 326 ....330....333 KM/H Daar hield het voor die dag mee op. Wat een LOL met hoofdletters. In het dagelijkse verkeer gaat het allemaal wat soepeler de auto pakt sneller op zeggen we dan. Ja het benzine verbruik dan nog even.... Ach laat ook maar wat wie daar naar kijkt moet een VW LUPO gaan rijden dan weet je dat je 4 liter per honderd kilometer haalt in een BMW ga je zitten voor het rijgenot en dat is nu echt maximaal. Dank Ziptuning voor de geweldige ervaringen van driehonderd plus. Inmiddels is ook mijn m3 cabrio E46 op bezoek geweest met name in het optrekken voel ik het nu al. Ik moet er overigens niet aan denken dat ik de 287 KM/H daarmee haal terwijl de kap open is maar met de hardtop hoort u het zeker nog van mij.. Met vriendelijke groet, Race-incentive Sven van Hulst


Bekijk de specificaties van de BMW 5 series 5.0 M5 507 pk E60 (2003-2010)

BMW 5 series 5.0 M5 507 pk E60 (2003-2010) Rijervaringen

BMW 5 series 5.0 M5 507 pk E60 (2003-2010)
Beste Ziptuning, Na het bestuderen van de Ziptuning website heb ik af... Lees meer
BMW 5 series 5.0 M5 507 pk E60 (2003-2010)
Je mag me gerust een liefhebber van exclusieve auto’s noemen. Ik he... Lees meer

Chiptuning Methodes

Chiptuning Methodes

Welke Tuning?

Tuning
Tuning

Social Media