Hij praat in superlatieven over de service en dienstverlening van ZIPtuning. Robert Prudon, directeur/eigenaar van Prudon Plastic Recycling. En nee, hij vindt het niet nodig om over zichzelf of zijn bedrijf te praten. ‘Ik vertel wel graag over mijn ervaringen met ZIPtuning. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik supertevreden over ze ben.’ Zes jaar geleden kwam hij met ons in contact. Inmiddels heeft hij zijn derde auto al bij ZIPtuning laten tunen. ‘Tot volle tevredenheid. Na tuning ging er een wereld voor me open!’
De eerste wagen die hij door ZIPtuning liet tunen was zijn Mercedes CLS. ‘Ik ben er supertevreden over. Ik heb deze diesel nieuw gekocht, maar na tuning ging er een wereld voor me open! De wagen is vrij te branden tot maar liefst 320 kilometer per uur!’ Dat was alweer zes jaar geleden, maar Prudon weet het nog als de dag van gisteren en hij geniet nog volop.
Trekkracht in de bergen
Zijn Porsche Cayenne 958 3.0d (245 pk) moest natuurlijk ook onder handen worden genomen. ‘In de bergen is deze, zeker qua trekkracht, enorm verbeterd.’ Hoe hard deze wagen na tuning op topsnelheid gaat, weet hij niet. ‘De top van de Cayenne lag op 245 km, dat heb ik regelmatig gereden. Tot 220 km gaat het supersnel, en daarna duurt het langer om de top te behalen. Dat is inherent aan de grootte en de hoogte van de auto. Bij 220 kilometer per uur moet je zeker de handjes wel goed aan het stuur houden. Ik weet echt niet of hij in de top sneller is geworden, maar dat boeit me ook niet zo.’ Betere rijprestaties en verbeterd rijcomfort zijn voor Prudon de reden om de wagens te laten chiptunen. ‘Als je zoveel op de weg zit als ik, dan wil je een wagen die lekker rijdt.’
“Ze zijn transparant”
Duidelijk en helder
‘ZIPtuning is heel duidelijk over wat de klant aan dienstverlening mag verwachten en geeft exact aan wat de kosten hiervan zijn,’ vertelt de ondernemer. ‘Kortom, ze zijn transparant. Dit kost het en dat krijgt u ervoor. Heel duidelijk en helder. En dat mag ik graag.’
Zes jaar geleden kreeg hij via-via de tip om zijn wagen bij ZIPtuning te laten chiptunen. ‘Natuurlijk had ik toen al wel rondgekeken, had ook al eens een busje van de zaak bij een plaatselijke garage laten tunen, maar ik werd daar niet heel erg blij van.’ Hij zocht een professionele tuner waar zijn personenwagens in goede handen zouden zijn. ‘Ik zag al wel dat ze iets duurder waren dan sommige anderen, maar ze kwamen op mij ook beduidend professioneler over.’ De keuze werd uiteindelijk gemaakt en Prudon heeft daar, anders dan met zijn busje, tot op de dag van vandaag geen spijt van. ‘Als er iets is, zijn ze er voor je. Ze stralen in alles professionaliteit uit. Dat zie je ook aan hun pand. En nee, ik roem niet hun gratis bakkie koffie als je moet wachten, maar wel het gratis lekkere bakje soep dat ik er kreeg,’ vertelt hij met een lach.
Probleem adequaat verholpen
Nadat hij met zijn Porsche Cayenne bij de reguliere garage een onderhoudsbeurt had laten uitvoeren, reed de wagen ineens niet meer zoals hij dat gewend was. ‘Ik had het idee dat de tuning eraf was,’ vertelt hij. Hij legde zijn probleem aan ZIPtuning voor, waarna er meteen een afspraak werd gemaakt. ‘Het vermoeden bestond dat door de beurt de software weer was aangepast naar het eerdere fabrieksniveau. ZIPtuning heeft dat voor me nagekeken en de software nogmaals op maat gemaakt voor mijn auto. Kijk, dat is nu service! Grote klasse!’
Niet als eerste weg bij stoplicht
Tuning heeft zijn wagen een zeer snelle reactiesnelheid gegeven. ‘Als je het gaspedaal maar even indrukt, brult hij weg,’ klinkt het enthousiast. ‘Nee, ik hoef echt niet als eerste bij een stoplicht weg te zijn, dat boeit me totaal niet, maar ik rijd best veel op de Duitse Autobahn en dan is het echt kicken om wat meer power onder je te hebben.’ De Porsche is puur voor zakelijk gebruik. ‘Ik rijd veel in het buitenland, maak lange ritten en dan wil je je comfortabel kunnen verplaatsen met een wagen die helemaal bij je hoort.’ Inmiddels heeft hij drie vrienden naar ZIPtuning doorverwezen en ook de Audi Q3 van zijn oudste zoon werd al door ZIPtuning onder handen genomen.
Voldoende pit
Privé rijdt hij ook nog een Audi S5 cabrio die, als hij er niet in rijdt, door zijn vrouw wordt gebruikt. Deze wagen is overigens niet getuned. ‘Waarom niet? Simpel. De wagen is begrensd tot 250 km en heeft 333 pk. Dat is goed en snel genoeg. Ook zit er meer dan voldoende pit in.’ Leuk, maar dat hebben de andere wagens van zichzelf toch ook? Waarom dan toch niet de wagen van zijn vrouw onder handen laten nemen? ‘Tja, ik houd van mijn vrouw,’ zegt hij breed glimlachend. ‘Ik vind 250 km per uur echt wel genoeg.’