De Volkswagen Golf 7 GTI is een prestatiegerichte versie van één van de meest gerespecteerde hatchbacks uit de geschiedenis. Het is ook wat andere bedrijven ertoe aanzette om dergelijke auto’s te maken, en terwijl de AWD Golf 7 R de grootste kracht heeft, blijft de van oorsprong FWD GTI voor de meesten de natte droom. Welnu, er is een manier om te trouwen met de originele liefde én met de liefde voor de ultieme macht. ZIPtuning biedt drie + stadia van powerboost voor het VW Golf 7 GTI-tuning project, wat resulteert in veel meer kracht dan de R-versie. Gelooft u het niet? Hoe zit het met 390 pk in de GTI?
Het blijft een oude legende..
De Golf GTI is een legende. In 1975, slechts een jaar nadat de eerste VW Golf verscheen, kwam de sportieve versie ervan op de markt en tot op de dag van vandaag is het één van de meest gerespecteerde sportieve hatchbacks ooit. De zevende generatie wordt geleverd met een krachtige 2 l CNTA-motor met 162 kW (220 pk) en 350 Nm (258 lb-ft) koppel, die ongeveer twee keer zo groot is als de Golf 1 GTI. Dit geeft het de 0-100 km / u tijd van 6,6 seconden en de topsnelheid van 245 km / u. Een optioneel prestatiepakket levert 10 pk extra op en laat de 0-100 tijd naar 6,5 seconden dalen, wat de Golf 7 GTI duidelijk van zijn concurrenten scheidt, zoals de Audi S3 1.8 T. Er is echter een nog populairdere hatchback die veel krachtiger is dan de legendarische GTI – de Golf 7 R. Met 300 pk is het een serieuzere auto en dus komt deze met een hogere prijs. Echter, u kunt eenvoudig de GTI upgraden om de R-versie bij te houden en zelfs te overtreffen. Het enige wat u nodig heeft is een beetje hulp van ons.
Golf 7 GTI-tuning door ZIPtuning
Er zijn drie fasen voor de Golf 7 GTI-tuning en ze resulteren in enorme verbeteringen in het vermogen. Dit wordt het eerste model dat overeenkomt met de kracht van de R en die de rest van de hatchbacks gegarandeerd achter zich laat. Ja, u heeft het goed gelezen: u kunt meer vermogen hebben dan in de Golf 7 R en dat voor minder geld. Laten we kijken hoe.
FASE 1 VOLKSWAGEN GOLF 7 GTI CHIPTUNING
Ja, de fase 1 is slechts chiptuning, omgaan met extra instellingen aan de OEM ECU. Er zijn geen nieuwe onderdelen nodig, dus u zou kunnen denken dat de krachttoename niet zo opvallend is, maar zoals we al zeiden, na de ZIP fase 1 VW Golf 7 GTI tuning kan de auto eenvoudig worden gemeten aan de beestachtige Golf 7 R . Dit is wat we doen om het zo te maken.
De turbo blijft hetzelfde, maar biedt meer lucht voor de motor, aangezien onze ingenieurs de turbodruk merkbaar verhogen. Dit betekent dat er meer lucht in de cilinders zit en dat maakt het grootste verschil.
Al die lucht moet echter efficiënt worden verbrand, dus extra aanpassingen zijn nodig. De motor heeft meer brandstof nodig, zodat er meer benzine in de verbrandingskamer komt.
Het ontstekingstijdstip wordt ook aangepast (verplaatst naar een eerdere fase) en dit heeft verschillende voordelen. Allereerst verbetert het de verbranding. Ten tweede wordt de respons op gas aanzienlijk beter en zelfs een onervaren bestuurder zal weten te genieten van dit effect. Al deze zaken dragen ook bij tot het verhoogde vermogen, waardoor de Golf 7 GTI een stuk beter is na het afstemmen van de fase 1 door ZIPtuning.
Golf 7 GTI tuning dyno fase 1
Het resultaat is ongeveer 222 kW (302 pk) en 443 Nm (327 lb-ft) koppel. De acceleratie naar 100 km / u duurt nu iets meer dan 5,5 seconden en het ontbreken van een snelheidsbegrenzer maakt de fase 1-getunede Golf 7 GTI een stuk beter vergeleken met de standaard uitvoering. Nu lijkt een dergelijke vermogensversterking te veel voor de voorraadonderdelen, maar geen enkel onderdeel raakt overbelast boven de veilige limieten die door de fabrikant zijn aangegeven. Deze powerboost is net zo veilig als leuk.
FASE 2 VOLKSWAGEN GOLF 7 GTI TUNING
De ZIPtuning fase 2 VW Golf 7 GTI-tuning gaat nog een stap verder. Het voegt een aantal nieuwe onderdelen toe om het vermogen verder te vergroten. De onderdelen blijven echter nog steeds volkomen veilig voor de rest van de auto. De auto krijgt een nieuwe uitlaat met een sportkatalysator. De uitlaatleveranciers zijn alleen hoogwaardige aftermarket-onderdelenfabrikanten zoals Milltek, Akrapovic, Super Sprint en Army Trix. De keuze van de fabrikant van de uitlaat is volledig aan u, want wat u ook kiest om te installeren, de auto wordt getest op dynamo en de ECU wordt opnieuw geprogrammeerd om een soepele werking te garanderen.
Golf 7 GTI afstemmingsdyno fase 2
De nieuwe onderdelen en de OEM ECU-tweaks halen het vermogen tot 237 kW (322 pk) en 463 Nm (341 lb-ft) koppel, waardoor de getunede VW Golf 7 GTI krachtiger is dan de VW Golf 7 R. De auto blijft volkomen veilig, want een betere uitlaat betekent eigenlijk dat de motor sneller de uitlaatgassen kwijtraakt, wat alleen maar gunstig kan zijn. Maar er is meer.
FASE 3 VW GOLF 7 TUNING
Fase 3 brengt de grote wapens tevoorschijn. Er is een beter presterende turbo geïnstalleerd en u kunt opnieuw kiezen tussen fabrikanten, waarbij LOBA 410 en TTE worden aangeboden. Beide leveren wederom dezelfde boost en het vermogen wordt 282 kW (383 pk) en 501 Nm (369 lb-ft) koppel, wat bijna evenveel is als de standaard Golf 7 GTI. Deze upgrade werkt heel goed met de fase 2-onderdelen, omdat een betere uitlaat betekent dat de nieuwe turbo een goede metgezel heeft.
Golf 7 GTI afstemdyno fase 3
Als u er echt helemaal voor wilt gaan, dan is er ook een fase 3+ die een nieuwe intercooler van Wagner voor 10 pk extra geeft, waardoor de VW Golf 7 veruit de snelste GTI-hatchback wordt die er is na het tunen door ZIPtuning.
De VW Golf 7 R, die de standaard auto’s met elkaar vergelijkt, was enorm sneller dan de GTI, zelfs met het Performance-pakket. Fase 1 bracht hen in het reine en daarna is er nog zo veel mogelijk op het vlak van prestatieverbetering.
Als u dit leuk vond, neem dan contact met ons op om te kijken wat we voor uw Golf GTI kunnen betekenen. We bieden ook tuning aan voor veel andere auto’s. Natuurlijk vertellen wij u hier graag meer over.