Voormotor, achterwielaandrijving, laag zwaartepunt, perfecte gewichtsverdeling en kracht! Kortom, dit is wat de BMW 2-serie is . Er zijn instapmotoren, waaronder diesels en een 1.5 turbo-benzine, en deze zijn leuk om in te rijden. Maar er zijn ook de beestachtige M2-auto’s die verder kunnen gaan dan 400 pk in de krachtigste versie. ZIP BMW 230i tuning is alles wat nodig is om ervan te gaan genieten.
Resultaten van BMW 230i chiptuning
Het model wordt aangedreven door een 2 l B48B20 viercilinder turbomotor die standaard 252 pk en 350 Nm koppel levert. Dit is opmerkelijk goed in zo’n klein pakket en het is een erg leuke auto om in te rijden. Sommigen zullen misschien zeggen dat de 2 l motor niet de beste optie is. Ja, er zijn 3 l zescilindermotoren die meer kracht geven, maar na BMW 230i tuning door ZIPtuning produceert de 2 l turbo ongeveer evenveel vermogen als de I6-versies, terwijl het brandstofverbruik en de onderhouds- en inkoopkosten zo laag blijven als mogelijk. Het gemeten vermogen en koppel na BMW 230i chiptuning kwam uit op 313 pk en 474 Nm koppel. We hebben onlangs de 330i GT met dezelfde motor afgesteld en er zelfs nog wat meer kracht uitgetrokken. De B48B20-motor is een prachtige machine om aan te werken.
Bovendien vermindert het hebben van de kleinere motor aan de voorkant ook het gewicht en dit maakt de auto fijner om te rijden.
Hetzelfde vermogen, lagere kosten en een lager gewicht. Klinkt perfect en dat is het ook! Onze BMW 230i-tuning is eigenlijk net zo verstandig als leuk.
Als u meer nodig hebt, ga voor de M2. En als u meer dan dat wilt, kunnen we het ook afstemmen op ongekende kracht in zo’n klein pakket. En het is net zo betrouwbaar en veilig als altijd.
Laat ons u vertellen wat we gedaan hebben.
BMW 230I TUNING
Allereerst moeten we zeggen dat we veiligheid belangrijker vinden dan prestaties. Elk van onze aanpassingen wordt zorgvuldig gemeten en het komt uit tientallen jaren ervaring in de tuning-branche, uitgebreide kennis van onze ingenieurs, bewustzijn van de limieten van de voorraadonderdelen en datalogging, uitgevoerd op eersteklas apparatuur.
Elke stap wordt zorgvuldig gecontroleerd en zelfs met zo’n merkbare toename in vermogen zal uw BMW 230i net zo veilig zijn als voorheen. Bovendien zijn het vermogen en het koppel beschikbaar over een zeer breed toerentalbereik, wat verbazingwekkende rijeigenschappen biedt in alledaagse omstandigheden en op het circuit.
Laten we nu kijken wat de veranderingen zijn.
De eerste aanpassing is een verandering in de turbodruk. Elke BMW 2-serie heeft een turbolader, dus het verhogen van de druk komt van een nauwkeurige software-aanpassing. Dit voert meer lucht in de cilinders, wat de basis is voor alle andere aanpassingen.
De tweede verandering is bijvoorbeeld zwaar gebaseerd op de toename van de turbodruk. De hoeveelheden lucht en brandstof in de motor moeten namelijk op het meest efficiënte niveau zijn. Dus, wanneer we de turbodruk verhogen en meer lucht in de motor voeren, moeten we ook de brandstoftoevoer aanpassen. Het toevoegen van meer brandstof aan de mix om de perfecte verhouding te behouden zorgt voor een goede verbranding en resulteert in de toename van het vermogen.
Het meetresultaat voor deze specifieke auto is 313 pk en 474 Nm koppel. Dat is iets minder krachtig dan de zescilinderversies en een beetje meer koppel. U krijgt dus ongeveer dezelfde kracht en behoudt een zuinig brandstofverbruik, een lager gewicht voor betere wendbaarheid en lagere onderhoudskosten.
Maar getallen zeggen niet alles…
Er is zoveel meer te zeggen over, en te doen aan, deze auto. We passen bijvoorbeeld ook het ontstekingstijdstip aan. Nogmaals, veiligheid staat boven alles, aangezien te snel ontsteken kan leiden tot ernstige betrouwbaarheidsproblemen, terwijl het te veel vertragen een veel slechter rijgevoel geeft. Dus nogmaals, meten, datalogging, testen en veel kennis tonen het belang ervan.
Deze eigenaar van de 230i wist dat ZIPtuning de plek was om naar toe te komen.
Voor deze specifieke auto volgden we de OEM-softwarearchitectuur. In lagere tpm-secties hebben we het ontstekingstijdstip uitgebreid naar het vroegste punt, wat veilig is om de auto meer boost te geven als u begint met het opbouwen van snelheid. Als de druk in de cilinder stijgt, gaan we een beetje achteruit om de veiligheid te garanderen en naarmate ze in hogere toeren gaan vallen, gaan we er iets meer naar toe om een beetje meer koppel toe te voegen voor die hoge delen. Het resultaat is de koppelkromme die de vorm van de OEM-meting volgt, maar op een hoger niveau. U krijgt niet alleen meer kracht en koppel, maar u krijgt het binnen een bereik dat u kunt gebruiken voor het dagelijkse rijden én op het circuit. Uw mond zal ervan open vallen!
Het resultaat is opmerkelijk. Allereerst is de breedte van het bereik waar u topkoppel vindt absoluut geweldig. Telkens wanneer u op het pedaal drukt, levert de motor gemakkelijk de push. Ten tweede is de reactietijd sterk verkort. Letterlijk, het moment waarop u op het pedaal drukt, springt de auto vooruit. U denkt misschien dat uw auto nogal goed reageert als standaard uitvoering, maar het verschil is meer dan merkbaar en het was eigenlijk het eerste waar de eigenaar commentaar op gaf tijdens de eerste proefrit na onze BMW 230i-afstemmingssessie.
Combineer dat met de toegevoegde kracht, en u krijgt een gevoel dat moeilijk te beschrijven is. Het voelt letterlijk als een geheel nieuwe en een veel krachtiger auto.
Wij laten uw BMW 2-serie rocken!
De BMW 2-serie is gemaakt om een stijlvolle, sportieve en een leuke auto te zijn om in te rijden. Waarom zou u inleveren omdat de uwe een viercilinder is? We kunnen het model laten rocken! Als u op zoek bent naar extra afstemmingsfasen, neem dan gerust contact met ons op en ontdek welke massa’s energie we de auto kunnen geven.