Weet u dat de Audi SQ7 is gebouwd op hetzelfde platform als de Bentley Bentayga? U kunt zich voorstellen dat dit een bijzonder goede basis is voor het bereiken van geweldige prestaties. Toch levert de Audi SQ7 niet standaard alles wat de auto wel in zich heeft. Hier is chiptuning voor nodig en hiervoor bent u welkom bij ZIPtuning. Wij vertellen u hier graag meer over.
Een EA898 V8 4 l dieselmotor
Audi SQ7 chiptuning resulteert in een enorme toename van kracht en koppel en, in termen van prestaties, weet deze de gerespecteerde Bentayga met dezelfde motor te vernietigen. Slechts een eenvoudige, hoewel zorgvuldig ontwikkelde, geteste en geanalyseerde tuningbox-installatie gaf ons de gemeten vermogensstijging tot 522 pk en een verbluffend koppel van 1039 Nm. Dus, kunnen we ook de Bentayga afstemmen? Natuurlijk kunnen we dat! We hebben zowel de V8-diesel als het W12-brullende monster getuned. Neem hiervoor contact met ons op!
De Audi SQ7 tuningbox
Onze tuningbox voor de Audi SQ7 resulteert in de merkbare toename van vermogen en koppel, zoals eerder beschreven. Het bevat een aantal kleine wijzigingen, die elk perfect worden gemeten en getest op prestaties, maar ook op veiligheid en betrouwbaarheid. Uw auto krijgt meer kracht, maar deze krijgt ook veiligheid op hetzelfde moment.
De SQ7 heeft echter ook enkele eigenaardigheden. Het maakt bijvoorbeeld gebruik van een 48 V-spanningsniveau in plaats van de veel algemenere 12 V-spanning. Het slaat deze energie op in een 470 Wh lithium-ionbatterij, maar deze gebruikt het niet om wielen aan te drijven, zoals een hybride. Het vermogen wordt gebruikt voor de elektrisch aangedreven compressor en de elektromechanische rolstabilisatiefuncties. De compressor werkt samen met twee turbochargers en hun perfecte werking zorgt voor een laag koppel en een zeer soepele vermogensopbouw, zelfs voor de standaardversie.
Het chiptunen van de Audi SQ7
Wat we doen voor SQ7 tuning, is het ontwikkelen van een systeem dat is opgeslagen in onze tuningbox, waardoor een aantal wijzigingen mogelijk zijn in de manier waarop de motor en de omliggende elementen werken. De belangrijkste aspecten zijn bijvoorbeeld een aanpassing van de turbodruk die meer lucht in de motor levert en een andere aanpassing in brandstoftoevoer om de toegevoegde lucht aan te vullen en de verbranding te verbeteren. Deze aanpassingen worden zorgvuldig gemeten om de veiligheid te waarborgen en ervoor te zorgen dat geen van de limieten van de onderdelen worden overschreden.
Er zijn verschillende andere aspecten waar we naar kijken. Het afstemmen van diesels en het veranderen van de hoeveelheden lucht en brandstof gaan meestal gepaard met enkele andere aanpassingen, zoals een verandering in de common rail druk en het afstemmen van de start van de injectie om voldoende duur en een verbeterde gasrespons te garanderen. De verhoging van de common rail druk resulteert in een betere verbranding en de verandering in inspuitmoment tot het vroegste veilige punt maakt de gasrespons veel beter.
Combineer dat met de toename van kracht en koppel en u krijgt een heel mooi gevoel wanneer u op het pedaal drukt. Het enorme vermogen en koppel vloeien meedogenloos voort en zorgen voor een heerlijk soepele acceleratie over het gehele toerentalbereik. De nieuwe prestaties bedragen nu 522 pk en 1039 Nm roterende kracht.
Eenvoudige toepassing van de tuningbox
Wat nog mooier is, is dat onze SQ7 tuningbox een zwaar geteste en uniek op maat gemaakte standalone-eenheid is die geen werking op de ECU of enige andere onderdelen vereist. De tuningbox wordt verbonden en laat de magie voor hem werken.
Nogmaals, al deze aanpassingen moeten met elkaar gepaard gaan om de auto soepel te laten rijden en veilig te houden. Te ver gaan met de aanpassingen, of één van de aanpassingen afzonderlijk, kan ernstige schade aan de motor, versnellingsbak, uitlaatsysteem en vele andere onderdelen veroorzaken. De auto moet optimaal veilig blijven.
Het beste rijgevoel bieden
Wat we ook willen doen, is onze klanten het beste rijgevoel bieden waar ze in het dagelijks rijden en op het circuit van kunnen genieten. We zijn bijna uniek in ons streven om de verbeterde cijfers over een zeer breed toerentalbereik te bereiken. Het hebben van 1000 Nm is erg goed, maar als de motor hoog moet draaien om dit te krijgen, dan is het niet logisch.
Dit is de reden waarom wij de contouren van de fabrikant volgen en het vermogen en koppel leveren over een zo breed mogelijk toerentalbereik. Natuurlijk kunnen we de software ontwerpen voor een ander doel, maar we zien niet veel betere oplossingen dan meer dan 1.000 Nm vanaf slechts 1.000 tpm in een dagelijkse luxewagen.
Fase 2 en 3 chiptuning
De genoemde resultaten brengen waarschijnlijk al heel wat vreugde, maar er is nog meer mogelijk met zowel de Audi SQ7 als de Bentley Bentayga. ZIPtuning biedt namelijk ook maatwerk chiptuning fase 2 en 3. Wilt u precies weten wat wij voor u en uw voertuig kunnen doen? Neem dan gerust eens contact met ons op voor advies en informatie. Wij vertellen u graag meer.